Vilniaus
miesto meras visą kadenciją nuosekliai kūrė griovėjo įvaizdį. Sprogdino
nebaigtą statyti „komjaunuolių“ viešbutį, griovė gamyklą Užupyje, tanku traiškė
automobilius, tačiau daug skaudžiau griaunamieji darbai pasireiškė ten, kur
Artūras Zuokas vaizdavo kūrėją.
Eismo sąlygos
pablogėjo
2006 m. A.
Zuokas teigė: „Vilniuje įdiegsime
moderniausią regione eismo reguliavimo sistemą, kuri transporto pralaidumą
mieste padidins apie 20 proc. Tikimės, kad teigiamą efektą vilniečiai pajus jau
po kelių mėnesių“.
Praėjus 9
metams galima apibendrinti, kad teigiamas efektas iš 145 mln. litų kainavusios
ir kiekvienais metais dar po kelis milijonus pabrangstančios eismo reguliavimo
sistemos veikimo efektas yra lygus nuliui.
Vilniuje
kamščiai nesumažėjo, o atvirkščiai transporto spūstys susidaro ten, kur anksčiau
jų su žiburiu nerastum. Šviesoforų, siekiant „įsiavinti“ lėšas yra pristatyta
daugiau negu reikia. O jei dar prie to pridėtume įvairius „lobistų“ prastumtus
sprendimus, įrengti šviesoforus, nesuderinamus su šia sistema pagrindinėse
miesto gatvėse arba padaryti nelogiškas sankryžas prie prekybos ar verslo centrų,
tai ir gauname nemenką chaosą miesto gatvėse. To neištaisys jokie aplinkkeliai.
Viešasis
transportas ant bankroto slenksčio
2013 metais
meras skambiai ir skandalingai pareiškė, kad mietui nieko nekainuojantys
privatūs vežėjai netinkamai veža klientus (nepaisant priešingos pačių keleivių nuomonės)
ir varo miesto viešąjį transportą (VVT) į bankrotą. „Todėl nuo liepos 1 d.
mikriukus pakeis greitieji autobusai. Į centrą galėsite nuvažiuoti greitai ir,
svarbiausia, – saugiai“ - teigė meras 2013 metų pradžioje.
2014 m.
gruodžio mėnesį meras tyliai, be triukšmo, pateikė miesto tarybai sprendimą,
kuriuo nuo 2015 m. Vilniuje vėl pradės važinėti privatūs mikroautobusai. Tik šį
kartą jie taip pat kainuos miestui apvalią sumą. Šio nepasverto mero išsišokimo kaina 2
milijonai litų per mėnesį, nes tiek pabrango Vilniaus miestui VVT paslaugos. Daugybė
pinigų, skirtų gatvėms platinti ir žymėti, dėl greitųjų autobusų maršrutų
įdiegimo, nepatenkinti miesto pakraščių gyventojai, padidėjusios spūstys.
Ir, deja, bet
VVT finansinė būklė nė kiek nepagerėjo.
Ponas Zuokas
visuomet reiškėsi, kaip aktyvus tramvajaus įdiegimo Vilniuje šalininkas. Eilinį
kartą brangiai buvo nupirkta studija, kuri vėl parodė tramvajaus „būtinumą“ (iš
viso panašioms studijoms išleista per 4 mln. litų), tačiau praėjusių metų
pabaigoje tyliai tyliai, nekeliant šurmulio sprendimai pasikeitė. Meras prastūmė
dokumentą, kuriame įrašyta, kad pats moderniausias greitojo susisiekimo
transportas Vilniuje – autobusas ! Greitai paaiškėjo tokio netikėto viražo
priežastis – Vyriausybė numatė miestams lėšų autobusams įsigyti.
Didieji
projektai melžia pinigus
Skandalingai
veiklą pradėjęs „Vilnius veža“, panašu, taip pat skandalingai ją ir baigs.
Konkurencijos taryba pateikė galutinį sprendimą, kad „Vilnius veža“ buvo
įsteigta neteisėtai. Dar viena sudužusi mero svaja, brangiai apmokėta vilniečių
pinigais. Na, dar vilniečiams liko smarkiai pabrangusios taksi paslaugos.
Kita
skaudžiausiai miesto biudžetui smogusi svajonė, virš 20 mln. litų, yra žinoma
„Air Lituanica“ įkūrimas. Už šituos pinigus būtų galima pastatyti porą šiuolaikiškų
vaikų darželių ar išnuomoti pakankamai patalpų visiškai išspręsti ikimokyklinio
amžiaus vaikų problemas. Tačiau meras visai kitaip sprendžia darželių trūkumą.
Vaikų tėvai negali miegoti naktimis. Dėl nekompetentingų įdarbintų bičiulių, trečią
kartą iš eilės stringa vaikų registracijos sistema.
Šilumininkai
toliau valdo miestą
Nepaisant
švelnesnės žiemos, gerokai atpigusių dujų ir pingančio biokuro mero bičiuliai šilumininkai
nesibodi vilniečiams išstatyti dar didesnes sąskaitas už šilumą. Nepaisant to,
kad kompetentingos institucijos nustatė ir pareiškė įtarimus baudžiamosiose
bylose, kad šilumininkai netesėtai brangino dujas ir biokurą, jie nenusiramina.
Su mero palaiminimu toliau bus bandoma išnaudoti visas galimybes paimti kuo
daugiau pinigų per likusį laiką. Tenka tik apgailestauti, kad už šio
abonentinio oligarchinio klano sustabdymą atsakingos institucijos susigriebia
per vėlai.
Kovo pirmą
dieną tik nuo vilniečių balsavimo priklausys ar Vilnius stovėdamas ant finansinės
bedugnės krašto, žengs didelį žingsnį į priekį mero A.Zuoko tempiamas, ar vis
dėl to ryšis pakeisti merą ir apsigręžus pradės eiti teigiamų pokyčių keliu.
Vilniuje turėtų būti kokybiškesnis pastatų administravimas, tada ir miestas būtų šviesesnis.
AtsakytiPanaikintiSutinku
AtsakytiPanaikinti